Barn som far illa, mitt hjärta gråter!

Till att börja med vill  jag tacka Vicke som skrivit så fint och tänkvärt om hur illa många barn lever runt om i världen. Så låt oss sprida detta vidare.

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se/2011/06/19/5632758-barnen-behover-dig/#kommentarer.

På hans blogg finns en länk till UNICEF. Dem ber oss att hjälpa.

 Jag kommer aldrig någonsin förstå hur man kan göra barn illa.

Själv stöder jag   http://bris.se/ som också kämpar för barn o ungdomars rättigheter.

 Vill försöka hjälpa till så gott jag kan. Känner dem som gärna skulle vilja bidra  men som är rädda för att inte pengar eller andra förnödenheter kommer fram.   Personligen kan jag inte stillatigande bara stå och se på, med motiveringen: Tänk om inte hjälpen kommer dit den ska!  Man behöver inte måla F-N på väggen.

Så här rart skulle alla barn ha det!

Ett ljus för att värma kalla, frusna hjärtan,

för att inge hopp och lindra smärtan.

Ha de gött mina vänner!

6 tankar om “Barn som far illa, mitt hjärta gråter!

  1. När jag anlände till Frankrike sà pratades det mycket om en 4-àring, Mattias, jag glömmer aldrig denna nyhet, ty de fann hans nakna kropp i en grop i skogen, han hade blivit vàldtagen och mördad, jag màdde illa. Hur kan man ge sig pà en fyraàring?

    Jag glömmer aldrig dessa bilder och de ord som sades, stackars föräldrar… Ingen förälder ska behöva uppleva detta!

    Làt barn fà vara just barn!

  2. Det är ruggigt. Just när jag satt och letade i mina gömmor efter den här symbolen, dyker den upp både i din och i Pluppas blogg.
    Det här är en av mina hjärtefrågor och jag gör vad jag kan för att stötta ungar.
    De som är det mest utsatta vi har och i behov av skydd, får många gånger ta tuffare smällar än vi vuxna. Det är vidrigt!
    Kram/Codliver

  3. Ja du samma här…man kämpar med sitt egna just nu …har fullt upp med de mina och mig själv…men visst tänker man på barn som har det svårt i världen ..och skulle vilja att alla barn hade det tryggt.

    kram
    Tack för din kommentar inne hos mig…äter jordgubbar med mjölk just nu. 🙂

  4. Hej Kristina!

    Tack för en trevlig kommentar hos mig. Skönt att det finns några människor som litar på tiden =0)
    Nej tyvärr håller personen på ÄNNU värre, fast på min privata mail…
    Jag var nio när Elvis dog och jag blev så chockad så det glömmer jag aldrig (liksom Palme)

    Nu till väsentligheter:

    Jag skulle vilja hjälpa dig med bloggen. Men då behöver jag prata med dig på telefonen för att förklara och planera.
    Kan du ge mig ett nummer på något sätt?? Får jag hjälpa dig?

    Hemikramar ♥

Lämna en kommentar