Till langarna vill jag säga: skäms ta mig f-n!

Läste i G-P om hur alkoholen flödar in från Tyskland och hit. I artikeln står det bland annat om en desperat tonårspappa som i flera år kontaktat polisen och tullen, utan att något hänt.

För tre år sen blev 49-årige Viktor dömd till åtta månaders fängelse, han langade till ungdomar. Trots det så fortsätter han ändå med sin verksamhet.

En annan berättar att han bara langar till dem han känner.

Det går att tjäna upp till 100.000 kr i rena pengar, säkert mer också skulle jag tro. 

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.655126-enorma-mangder-tysk-sprit-ger-klirr-i-kassan

Jag förstår inte hur folk är funtade som gör så här? Dem skulle ta mig sjutton skämmas. Här langas det alkoholdrycker till ungdomar som inte är myndiga men även förstås till andra. Okay! Nu har inte alla problem men ändå. Bland köparna finns säkert även alkoholister och dem som riskerar att kunna hamna där.

Somliga kan helt klart göra vad som helst för att få extra sköna slantar, då kopplas samvetet bort. I mina öron klingar det illa att beté sig så här, det beror inte bara på att jag haft svåra problem med drickandet.

Vicke skrev om en 80-årig pensionär som försåg  ungdomar med sprit för att dryga ut pensionen.  Jag skulle aldrig kunna göra så, inte ens hur dåligt ställt jag skulle kunna få det.

Nej! Fy sjutton säger jag!

http://enbloggomlivet.bloggplatsen.se/2011/06/17/5618765-jag-blir-forbannad/

2 tankar om “Till langarna vill jag säga: skäms ta mig f-n!

  1. Ja, här nere i Skåne är det livlig trafik över havet till Tyskland! Många minderåriga åker över för att köpa spri (ja, även till Danmark) Tullen har inte tillräckligt med personal (spariver) så många av de minderåriga kommer lätt igenom tullen!
    Gomorron

Lämna en kommentar